Звернення громадян
У І півріччі 2021 році на адресу держархіву області надійшло та було виконано 2150 запитів, із них: 464 – соціально-правового характеру, з позитивним результатом 183; 19 – тематичних запитів, з позитивним результатом 17; актів цивільного стану - 1204, з позитивним результатом 721; 234 запитів майнового характеру, з них 229 - з позитивним результатом; генеалогія – 38 та ін. За звітний період з-за кордону надійшло 266 запитів.
Тематика соціально-правових запитів по ДАВіО: щодо підтвердження трудового стажу для призначення пенсій на пільгових умовах або за вислугу років - 320, репресія, розкуркулення - 106; перебування в гетто та на окупованій території – 36 та ін.
За друге півріччя 2020 року на адресу держархіву області надійшло та було виконано 5354 запити, із них: 1371 – соціально-правового характеру, з позитивним результатом 778; 97 – тематичних запитів, з позитивним результатом 53; біографічних - 3144, з позитивним результатом 1697; 447 запитів майнового характеру, з них 389 - з позитивним результатом; генеалогія – 78, 51 – з позитивним результатом та ін. За звітний період з-за кордону надійшло 663 запити.
Тематика соціально-правових запитів по ДАВіО: щодо підтвердження трудового стажу для призначення пенсій на пільгових умовах або за вислугу років - 673, репресія, розкуркулення - 249; перебування в гетто та на окупованій території – 81 та ін.
Тематичні запити, які розглянуто ДАВіО, стосувалися перейменування населених пунктів та вулиць, зміни меж адміністративно-територіальних одиниць, заснування установ та ін.
Громадянами на особистому прийомі в ДАВіО та прозорому офісі міської ради було подано 1175 запитів.
2020 р
За І півріччя 2020 року на адресу архіву надійшли 2150 заяв, зних:
464 – соціально-правового характеру:
1204 – біографічні;
234 – майнові;
54 – тематичні;
38 – генеалогічні.
На особистому прийомі в ЦНАП Вінницької міської ради «Прозорий офіс»мподано 506 заяв. Решта запитів надійшло на адресу архіву поштою та електронною поштою.
ДО ВІДОМА ЗАЯВНИКІВ
Провідне місце у роботі Державного архіву Вінницької області посідає робота щодо задоволення інтересів населення, пов’язаних із доступом до документної інформації, виконання запитів юридичних осіб та громадян України, іноземців та осіб без громадянства з метою задоволення їхніх прав і законних інтересів.
Держархів області виконує запити щодо:
– підтвердження актів про народження, одруження, смерть, зареєстрованих на території Вінницької області (до 1940 року включно);
– нагородження орденами, медалями, присвоєння почесних звань;
– підтвердження трудового стажу, розміру заробітної плати;
– навчання;
– обрання депутатами місцевих рад (обласної, міських, районних);
– участь у партизанському та підпільному русі у роки Великої Вітчизняної війни;
– перебування на окупованій території, у полоні, примусового вивезення до Німеччини під час Другої світової війни;
– репресій, розкуркулення тощо;
– підтвердження майнових прав на землю та нерухоме майно:
•виділення земельних ділянок під будівництво об’єктів господарства, установ, закладів,
•житлових будинків;
•виділення житла;
•введення в експлуатацію будівель та господарчих споруд тощо;
•підтвердження родинних зв’язків з метою отримання спадщини.
У разі відсутності в архіві документів, необхідних для підтвердження запитуваних відомостей, надається відповідь про відсутність документів, рекомендації щодо їх місцезнаходження (якщо такі відомості є в держархіві) та подальшого пошуку інформації, які дають можливість підтвердити потрібні факти іншим шляхом.
Заяви приймаються у столі довідок ДАВіО або надсилаються поштою за адресою: Державний архів Вінницької області,вул. Соборна, 17, м. Вінниця, 21050
У заяві зазначається: прізвище, ім’я, по батькові, адреса заявника; викладається суть звернення (додаються ксерокопії пояснюючих документів – паспорта, трудової книжки тощо).
Заяви без зазначення адреси та підпису заявника архівом не розглядаються.
При подачі заяви особисто обов’язково треба мати при собі паспорт.
Для підтвердження трудового стажу, розміру заробітної плати, навчання треба звертатися до тієї установи, організації, підприємства, навчального закладу, де особа працювала чи навчалася.
Документи з особового складу (накази, особові рахунки, особові справи, відомості нарахування заробітної плати) зберігаються в установах, організаціях, на підприємствах протягом 75 років і не підлягають передаванню на зберігання в архівні установи.
Якщо установа, організація, підприємство реорганізовані або ліквідовані, треба звернутися до правонаступника або організації вищого рівня, куди і мають передаватися документи з особового складу. В разі відсутності такої організації документи передаються на зберігання до відповідних архівних установ.
• Інформацію щодо місця знаходження документів ліквідованих установ можна отримати:
– у столі довідок Держархіву Вінницької області (тел.: 53-06-17);
– по м. Вінниці – в архівному відділі Вінницької міської ради (0432) 61-68-56, 61-73-01;
– у районах та містах області – в архівних відділах райдержадміністрацій та міських рад.
• Держархів області виконує тематичні запити, що стосуються надання інформації з певної проблеми, теми за визначений хронологічний період та встановлення або підтвердження певного факту, події, дати.
ДО УВАГИ ГРОМАДЯН !
Повідомляємо, що усі запити (заяви, листи), надіслані електронною поштою, будуть прийматися та розглядатися Державним архівом Вінницької області за умови наявності:
1. Прізвища, імені та по батькові заявника;
2. Поштової адреси та номера контактного телефона заявника;
3. Повного чіткого викладення суті питання.
У разі надсилання персонального запиту, що має на меті отримання інформації для встановлення родинного зв’язку, про історію сім’ї чи роду, про перебіг життя та уточнення біографічних фактів просимо надсилати документи, що підтверджують родинні зв’язки з особою, інформація про яку цікавить (ксерокопії паспорта, свідоцтв про народження, шлюб, смерть).
У зв’язку з великою завантаженістю плановими завданнями, а також зі значним збільшенням кількості запитів держархів області не проводить генеалогічних досліджень. При необхідності ми підтверджуємо інформацію про конкретних осіб, якщо відомі рік, місце їх народження (шлюбу, смерті), дівоче прізвище, віросповідання.
Для дослідження родоводу, а також для пошуку відомостей за нечітко зазначеними даними ми запрошуємо до самостійної роботи в читальному залі, який працює щоденно з 9.00 до 17.30, крім п’ятниці, суботи та неділі (вул. Соборна, 17, м. Вінниця).
Попередній запис (обов’язково!) за тел.: (0432) 67-09-97.
ІНФОРМУЄМО
У 2018 році
Робота із запитами та зверненнями громадян у Державному архіві Вінницької області регламентується відповідною нормативно-правовою базою та ведеться з чітким дотриманням вимог Закону України «Про звернення громадян».
На виконання розпорядження Вінницької обласної державної адміністрації №201 від 16.03.2018 «Деякі питання надання адміністративних послуг облдержадміністрацією та її структурними підрозділами» та відповідно до наказу Державного архіву Вінницької області № 25 від 06.04.2018 р. прийом заяв громадян на видачу архівних довідок проводиться у Центрі надання адміністративних послуг Вінницької міської ради. Відповідно до наказу Державного архіву Вінницької області № 24 від 06.04.2018 р. припинено особистий прийом громадян у Столі довідок архіву.
Усі заяви, які надходять на адресу архіву поштою, електронною поштою або передаються із ЦНАП Вінницької міської ради, розглядаються керівництвом архіву, реєструються в електронних журналах, після чого надаються відповідні доручення виконавцям. Термін виконання запитів та звернень громадян не порушується. Діловодство за зверненнями громадян ведеться окремо від загального діловодства.
ДАВіО проводить аналітичну роботу щодо звернень громадян, яка враховується надалі при плануванні роботи зі зверненнями на наступний рік, а також лягає в основу нарад, семінарів та засідань колегій з питань звернень громадян.
У 2018 році на адресу Державного архіву Вінницької області надійшло та було виконано 6681 запит, із них: 2134 – соціально-правового характеру, з позитивним результатом 1338; 49 – тематичних запитів, з позитивним результатом 38; 3821 персональних запитів, з позитивним результатом 2262; 677 запитів майнового характеру, 658 - з позитивним результатом. У ДАВіО з рекомендацією звернутися за місцем знаходження документів виконано 954 запити.
Тематика соціально-правових запитів по ДАВіО: реєстрація актів громадянського стану - 792; щодо підтвердження трудового стажу для призначення пенсій на пільгових умовах або за вислугу років - 578 , репресія, розкуркулення - 433; перебування в гетто та на окупованій території – 108; нагородження - 47; навчання – 27, участь у партизанських загонах - 11 та ін. За звітний період співробітниками архіву виконано 49 тематичних запитів, а саме: про перейменування населених пунктів та вулиць, зміну меж адміністративно-територіальних одиниць, заснування установ та ін.
Громадянами на особистому прийомі в ДАВіО та прозорому офісі міської ради було подано 2568 запитів.
Середній термін виконання запитів та звернень громадян у середньому становить 30 днів з часу їх надходження.
На виконання розпорядження Вінницької обласної державної адміністрації прийом заяв громадян на видачу архівних довідок проводиться у Центрі надання адміністративних послуг Вінницької міської ради.
Державним архівом Вінницької області було зареєстровано та виконано 6574 запити, з них: 2029 соціально-правових, 4002 персональних, 55 тематичних, та 488 майнових. За тематикою переважали такі: про реєстрацію актів громадянського стану, трудовий стаж, заробітну плату, перебування на окупованій території, в гетто і концтаборах, про репресію, примусове вивезення з тимчасово окупованої території до Німеччини та ін.
На особистому прийомі керівництву та працівникам столу довідок ДАВіО подано 2579 заяв.
У читальних залах архіву впродовж 2017 року працювало 405 користувачів. Їм видано 5473 справи, 2740 описів, 274 примірники газет та журналів, 289 книг.
Впродовж І півріччя 2016 р.
на адресу Державного архіву Вінницької області надійшло та виконано 2908 запитів.
Із зазначеного числа – 1130 запитів соціально-правового характеру (в т.ч. – запитів ДРАЦС за актами цивільного стану).
Виконано 2413 запитів про народження, шлюб та смерть; 237 запитів майнового характеру; 153 запити про підтвердження трудового стажу та розміру заробітної плати; про перебування в гетто, концтаборах та на примусових роботах у Німеччині – 39 запитів; 62 генеалогічних запити, про розкуркулення та репресії – 266; навчання – 8, проживання – 4; нагородження – 5; про проживання на окупованій території – 7, обрання депутатами – 10, про атестацію робочих за шкідливими умовами праці – 53.
У 2016 році
на адресу Державного архіву Вінницької області надійшло та виконано 7076 запитів,
з них: 4888 про підтвердження факту народження, шлюбу, смерті; 464 – про репресію та розкуркулення громадян; 523 – майнові запити; 399 запитів на підтвердження трудового стажу для призначення пенсій на пільгових умовах або за вислугу років; 126 - генеалогічні запити та інші.
У читальних залах ДАВіО 373 користувачам було видано 2015 описів, 5660 справ, 369 од. зб. газетно-журнального фонду та 383 книги.