Звернення гомадян

 ДО ВІДОМА ЗАЯВНИКІВ

Провідне місце у роботі Державного архіву Вінницької області посідає робота щодо задоволення інтересів населення, пов’язаних із доступом до документної інформації, виконання запитів юридичних осіб та громадян України, іноземців та осіб без громадянства з метою задоволення їхніх прав і законних інтересів.
Держархів області виконує запити щодо:
– підтвердження актів про народження, одруження, смерть, зареєстрованих на території Вінницької області (до 1940 року включно);
– нагородження орденами, медалями, присвоєння почесних звань;
– підтвердження трудового стажу, розміру заробітної плати;
– навчання;
– обрання депутатами місцевих рад (обласної, міських, районних);
– участь у партизанському та підпільному русі у роки Великої Вітчизняної війни;
– перебування на окупованій території, у полоні, примусового вивезення до Німеччини під час Другої світової війни;
– репресій, розкуркулення тощо;
– підтвердження майнових прав на землю та нерухоме майно:
       •виділення земельних ділянок під будівництво об’єктів господарства, установ, закладів, 
       •житлових будинків;
       •виділення житла;
       •введення в експлуатацію будівель та господарчих споруд тощо;
       •підтвердження родинних зв’язків з метою отримання спадщини.
 У разі відсутності в архіві документів, необхідних для підтвердження запитуваних відомостей, надається відповідь про відсутність документів, рекомендації щодо їх місцезнаходження (якщо такі відомості є в держархіві) та подальшого пошуку інформації, які дають можливість підтвердити потрібні факти іншим шляхом.
Заяви приймаються у столі довідок ДАВіО або надсилаються поштою за адресою: Державний архів Вінницької області,вул. Соборна, 17, м. Вінниця, 21050

У заяві зазначається: прізвище, ім’я, по батькові, адреса заявника; викладається суть звернення (додаються ксерокопії пояснюючих документів – паспорта, трудової книжки тощо). 
 Заяви без зазначення адреси та підпису заявника архівом не розглядаються.

При подачі заяви особисто обов’язково треба мати при собі паспорт.
Для підтвердження трудового стажу, розміру заробітної плати, навчання треба звертатися до тієї установи, організації, підприємства, навчального закладу, де особа працювала чи навчалася.

Документи з особового складу (накази, особові рахунки, особові справи, відомості нарахування заробітної плати) зберігаються в установах, організаціях, на підприємствах протягом 75 років і не підлягають передаванню на зберігання в архівні установи.
Якщо установа, організація, підприємство реорганізовані або ліквідовані, треба звернутися до правонаступника або організації вищого рівня, куди і мають передаватися документи з особового складу. В разі відсутності такої організації документи передаються на зберігання до відповідних архівних установ.
Інформацію щодо місця знаходження документів ліквідованих установ можна отримати:
– у столі довідок Держархіву Вінницької області (тел.: 53-06-17);
– по м. Вінниці – в архівному відділі Вінницької міської ради (0432) 61-68-56, 61-73-01;
– у районах та містах області – в архівних відділах райдержадміністрацій та міських рад.
Держархів області виконує тематичні запити, що стосуються надання інформації з певної проблеми, теми за визначений хронологічний період та встановлення або підтвердження певного факту, події, дати.
ДО УВАГИ ГРОМАДЯН !
Повідомляємо, що усі запити (заяви, листи), надіслані електронною поштою, будуть прийматися та розглядатися Державним архівом Вінницької області за умови наявності:
1. Прізвища, імені та по батькові заявника; 
2. Поштової адреси та номера контактного телефона заявника;
3. Повного чіткого викладення суті питання. 

У разі надсилання персонального запиту, що має на меті отримання інформації для встановлення родинного зв’язку, про історію сім’ї чи роду, про перебіг життя та уточнення біографічних фактів просимо надсилати документи, що підтверджують родинні зв’язки з особою, інформація про яку цікавить (ксерокопії паспорта, свідоцтв про народження, шлюб, смерть). 
У зв’язку з великою завантаженістю плановими завданнями, а також зі значним збільшенням кількості запитів держархів області не проводить генеалогічних досліджень. При необхідності ми підтверджуємо інформацію про конкретних осіб, якщо відомі рік, місце їх народження (шлюбу, смерті), дівоче прізвище, віросповідання.
Для дослідження родоводу, а також для пошуку відомостей за нечітко зазначеними даними ми запрошуємо до самостійної роботи в читальному залі, який працює щоденно з 9.00 до 17.30, крім п’ятниці, суботи та неділі (вул. Соборна, 17, м. Вінниця). 
Попередній запис (обов’язково!) за тел.: (0432) 67-09-97. 


ІНФОРМУЄМО

Впродовж І півріччя 2016 р. 
на адресу Державного архіву Вінницької області надійшло та виконано  2908  запитів.
Із зазначеного числа – 1130 запитів соціально-правового характеру (в т.ч. – запитів ДРАЦС за актами цивільного стану).
Виконано 2413 запитів про народження, шлюб та смерть; 237 запитів майнового характеру; 153 запити про підтвердження трудового стажу та розміру заробітної плати; про перебування в гетто, концтаборах та на примусових роботах у Німеччині – 39 запитів; 62 генеалогічних запити, про розкуркулення та репресії – 266; навчання – 8, проживання – 4; нагородження – 5; про проживання на окупованій території – 7, обрання депутатами – 10, про атестацію робочих за шкідливими умовами праці – 53.

У 2016 році 
на адресу Державного архіву Вінницької області надійшло та виконано 7076 запитів,
з них: 4888 про підтвердження факту народження, шлюбу, смерті; 464 – про репресію та розкуркулення громадян; 523 – майнові запити; 399 запитів на підтвердження трудового стажу для призначення пенсій на пільгових умовах або за вислугу років; 126 - генеалогічні запити та інші.
У читальних залах ДАВіО 373 користувачам було видано 2015 описів, 5660 справ, 369 од. зб. газетно-журнального фонду та 383 книги.